Chiptuning

Naše firma nabízí i chipování řídících jednotek. Softwarovou úpravou řídící jednotky auta dochází ke zvýšení výkonu motoru. Tohoto efektu dosáhneme přeprogramováním paměťového bloku v jednotce.

Chiptuningem upravíme charakteristiku vstřikování, poměr vzduchu a paliva, zapalování a využití kvalitního paliva. Při chiptuningu také zvyšujeme plnící tlak turbodmychadla (turbomotory). Jedná se výhradně o úpravu softwaru řídící jednotky. Nedochází k mechanickým úpravám motoru. Chiptuning nejsou subjektivní pocity, ale výsledky se dají velmi dobře vyhodnocovat.

Novinkou naší firmy jsou opravy softwaru řídících jednotek:
  • kontrola softwaru řídících jednotek (originalita)
  • přehrání řídících jednotek na originální software
  • optimalizace softwaru a opravy řídících jednotek
  • klonování řídících jednotek
  • zvyšování výkonu (chiptuning)
Chiptuning a jeho výhody:
  • výkonností nárůst o 6 – 11% a točivého momentu okolo 10 - 14% u atmosférických zážehových motorů,
  • zvýšení točivého momentu a výkonu o 20 - 35 % u přeplňovaných motorů - vyšší tlak turba,
  • výrazně lepší charakteristika točivého momentu v nízkém a středním rozsahu otáček,
  • spotřeba pohonných hmot se nemění, naopak se může snížit o 8 – 18 %,
  • životnost motoru ani příslušenství se nemění,
  • čistota výfukových plynů dále splňuje limity platných norem Evropské unie.

Při sériové výrobě automobilů je motor výrobcem nastaven pro podmínky běžného provozu s ohledem na spotřebu paliva, emisní limity, výkon a řadu dalších faktorů. Motor je tedy optimálně připraven pro běžnou jízdu, ale z hlediska výkonu skrývá značné rezervy. Chiptuning je úprava, která tyto rezervy využije a tím rapidně zvýší výkon motoru.

Průběh chiptuningu
  • Vyslechneme Vaše požadavky a očekávání, představíme Vám možnosti a předběžné výsledky po chiptuningu Vašeho automobilu. Seznámíme Vás s dobou úpravy a se záručními podmínkami.
  • Váš vůz převezme náš technik.
  • Provedeme diagnostiku automobilu.
  • Načteme původní software přes OBD zásuvku (On-Board Diagnostics) z řídící jednotky Vašeho automobilu, případně přímo z jednotky přes BDM rozhraní nebo z paměti EPROM nebo FLASH (u starších vozů).
  • Provedeme zálohu původního softwaru Vašeho vozidla a zálohujeme pro další případné použití (např. při prodeji vozu).
  • Zaručujeme vždy individuální úpravy softwaru přímo pro Vaše auto, podle Vašeho přání a počtu ujetých km ve vývojovém programu, při zachování životnosti motoru, emisních limitů a dalších neméně důležitých faktorů.
  • Upravený software nahrajeme do řídící jednotky motoru obdobným způsobem jako při jeho čtení.
  • Zkontrolujeme Váš vůz, provedeme novou diagnostiku a zkušební jízdu.
  • Prozkoušený vůz Vám předáme, vystavíme záruční list na řídící jednotku a upravený software se záruční dobou 24 měsíců.
  • V případě, že s úpravou nebudete spokojeni, můžete do 5 dnů ode dne montáže požádat o instalaci původního softwaru a vrácení peněz.

Doba celého proces chiptuningu je závislá na typu řídící jednotky a modelu vozidla.

Pozor na nekvalitní chiptuning!

Ne všechny firmy, které na českém trhu chiptuning nabízejí, jsou zcela seriózní. Může se stát, že si od Vás firma nechá zaplatit za chiptuning, ve skutečnosti se však výkon motoru a další parametry vůbec nezmění. V horším případě zásah do řídící jednotky motoru firma provede, ale zcela nevhodným způsobem, který může poškodit řídící jednotku i motor Vašeho vozu. Každá řídící jednotka má hardwarové číslo a v EPROM paměti nahranou určitou softwarovou verzi. Takzvaní "úpravci" tuto informaci nemají nebo nerespektují. Myslí si, že pokud mají upravený software pro určitý druh motoru (např. AUDI A6 2,5 TDI 132 kW), mohou tento software použít do všech vozů s tímto motorem. Softwarových verzí jednoho druhu motoru může být přitom i několik desítek. Výsledkem takového "chiptuningu" je pak nepravidelný chod motoru, zvýšená kouřivost atd.

Jak poznat neprofesionálního "úpravce"?
  • Většinou provádějí "chiptuning" pouze u aut koncernu VW od roku 2000, kde je v řídící jednotce použita přepisovatelná paměť. Upravit řídící jednotky starších aut, kde je potřeba paměť pájet horkým vzduchem a naprogramovanou zase vložit zpět, většinou neumějí.
  • Vzhledem k vyšší pořizovací ceně zařízení pro úpravu řídících jednotek nejnovějších motorů common rail (typ EDC17) neprovádějí "chiptuning" těchto motorů. Tvrdí, že se "chiptuning" na Vašem voze projeví až po ujetí několika desítek či stovek kilometrů. Automobil po odborně provedeném chiptuningu musí reagovat okamžitě a zvýšený výkon lze ihned poznat.
  • Mají pouze levný kabel (klon) pro napojení na řídící jednotku motoru.
  • Neumějí software upravovat individuálně podle Vašeho přání.
  • "Chiptuning" provádějí přímo u Vás doma, na parkovišti či u čerpací stanice za 20 – 30 minut. Za tak krátkou dobu lze do řídící jednotky nahrát pouze hotový soubor, nikoliv Váš upravený software. Odborně provedený chiptuning včetně diagnostiky trvá 1 - 2 hodiny, pokud je potřeba i déle.
  • Na úpravu řídící jednotky neposkytnou záruku.
  • Neposkytují záruku vrácení peněz v případě Vaší nespokojenosti.
  • Nemají pevné sídlo, kam můžete přijet a Vaši reklamaci vyřešit.

Potřebujete pomoc?

Zdarma zapůjčení vozu.

Po dobu přestavby vašeho automobilu na pohon LPG můžete používat naše náhradní vozidlo zdarma. Při ostatních opravách je cena za půjčení náhradního vozidla 200 Kč / den.

Zdarma
zapůjčení vozu
volejte: +420 774 968 288

Přestavby vozidel na splátky!

Přestavby, tuningy i opravy motorových vozidel lze realizovat přes splátkový systém ESSOX

Doporučujeme:

Gasinsight, vše pro přestavby na LPG, CNG a Diesel Gas


Blog nejen o přestavbách